Έφεδροι και στην Αυτοδιοίκηση

thumbΜετά τη δημιουργία του 1ου Εργασιακού Τάγματος Εφέδρων του Δημοσίου, οι οποίοι θα βγουν στην ανεργία κατα­δικασμένοι σε απόλυση, σειρά έχουν τώρα και οι δημοτικοί υπάλληλοι. 

 

Όλα δείχνουν ότι η εργασιακή εφε­δρεία οδεύει ολοταχώς και προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, και ιδιαίτερα στους μεγάλους δήμους, αλλά και στους καταχρεωμένους, με στόχο - όπως είναι κατανοητό - να ξεφορ­τωθούν οι δήμοι υπεράριθμο προσω­πικό, και κατά συνέπεια να μειώσουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό τις δαπά­νες μισθοδοσίας, οι οποίες είναι ανε­λαστικές και δεν υπάρχει άλλος τρό­πος για να μειωθούν...

Ηδη, όπως λένε οι πληροφορίες, η κυβέρνηση θέλει στην επόμενη παρ­τίδα των ΔΕΚΟ να ενταχθούν και οι ΟΤΑ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αφού προηγουμένως προηγηθεί ένα σύντο­μο χρονικό διάστημα, μέσα στο οποίο θα επιτραπούν οι μετατάξεις από δή­μο σε δήμο με στόχο να φύγουν υπε­ράριθμοι για να καλύψουν κενές θέσεις σε άλλο δήμο και έτσι να απο­φύγουν την εργασιακή εφεδρεία. Και επειδή, όπως είναι γνωστό, πολλοί δήμοι βρίσκονται στο «κόκκινο», εί­ναι βέβαιο ότι θα έχουμε καθολική αντίδραση σε μια τέτοια προοπτική.

Βέβαια το σίγουρο είναι ότι η κυ­βέρνηση αυτή τη στιγμή μετρά τις αντιδράσεις που σημειώνονται στην εφαρμογή του μέτρου της εργασι­ακής εφεδρείας και στη συνέχεια, πιθανότατα ύστερα από δύο μήνες, θα προχωρήσει στην ανακοίνωση της δεύτερης παρτίδας ΔΕΚΟ, αφού προηγουμένως λύσει διάφορα νομι­κά προβλήματα που έχουν προκύψει σε εταιρείες του Δημοσίου που είναι στο Χρηματιστήριο (ΟΠΑΠ, ΔΕΗ) και οι οποίες δεν έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν, αν δεν έχουν απόφα­ση της Γενικής Συνέλευσής τους.

Η δεύτερη παρτίδα, όπως υπογραμ­μίζουν κυβερνητικοί κύκλοι, θα περι­λαμβάνουν επιχειρήσεις πρώτης και δεύτερης κατηγορίας. Με λίγα λόγια, κάποιες που δεν έχουν καλή εικόνα στα μάτια της κοινής γνώμης, όπως η ΕΡΤ για παράδειγμα και κάποιες άλ­λες με ελάχιστο προσωπικό που δεν τις ξέρει κανένας, όπως ο «Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και Φίλων Αυ­τιστικών ΣΟΣ».

Επίσης πρέπει να τονιστεί ότι η ερ­γασιακή εφεδρεία ακόμη δεν έχει κριθεί και στις αίθουσες των δικαστη­ρίων. Και είναι σίγουρο ότι θα κριθεί στις δικαστικές αίθουσες, καθώς θα προσφύγουν όλοι και πολύ περισ­σότερο αυτοί που θα έχουν κριθεί αρνητικά από τις ιδιωτικές εταιρεί­ες αξιολόγησης προσωπικού που θα προσλαμβάνουν οι ΔΕΚΟ για να διαχωρίσουν τους εργαζομένους τους σε ικανούς και άχρηστους.

Ο επόμενος στόχος της κυβέρνη­σης, πάντως, είναι ο στενός δημόσιος τομέας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πριν από δύο μέρες ο αρμόδιος υφυπουργός Ντίνος Ρόβλιας, μιλώντας στους γενικούς γραμματείς των υπουργεί­ων, ανήγγειλε σημαντι­κές αλλαγές στις δομές των υπουργείων. Τους έκανε γνωστό ότι με τον Ν. 3943/2011 συστήνεται σε κάθε υπουργείο Γενική Δι­εύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, στην οποία υπάγονται όλες οι υφι­στάμενες οικονομικές οργανι­κές μονάδες.

Να σημειώσουμε ακόμη ότι στο υπουργείο έχουν ετοιμάσει σχέδιο υπόδειγμα Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα αποσταλεί σύντομα σε όλα τα υπουργεία προκειμένου να επισπεύσει και να διευκολύνει τη δι­αδικασία κατάρτισης των νέων οργα­νογραμμάτων τους. Το ζήτημα αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο και τούτο γιατί τα νέα οργανογράμμα­τα θα προσδιο­ρίσουν και τον αριθμό οργα­νικών θέσε­ων, που είναι βέβαιο ότι θα μειωθούν.

Υιοθετούν τις προτάσεις του ΟΟΣΑ

Στη μείωση των οργανικών θέσεων πιθανόν να κρύβεται και το μυστικό των απολύσεων από το Δημόσιο και τούτο γιατί η ελληνική νομοθεσία μόνο στην περίπτωση της κατάργη­σης των οργανικών θέσεων προβλέ­πει απόλυση δημοσίου υπαλλήλου.

Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση υι­οθετεί τις προτάσεις του ΟΟΣΑ, που θέλουν τη συρρίκνωση κατά 30% του στενού δημόσιου τομέα, το οποίο σημαίνει περί τις 250.000 απολύσεις χωρίς αποζημίωση, με βάση τα σημερινά δεδομένα. Βέ­βαια η απόφαση αυτή για να υλο­ποιηθεί θέλει μικρά και μεθοδευμέ­να βήματα, που από ό,τι φαίνεται η κυβέρνηση τα κάνει μέχρι να ετοι­μαστεί για τις επίσημες αναγγελίες.
Το σχέδιο που έχει ήδη επεξεργα­στεί σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ, ο οποίος μάλιστα δεν διστάζε ι να προτείνει ακόμη και άρση της μονιμότη­τας τουλάχιστον για τους νεοεισερ­χόμενους υπαλλήλους, περιλαμβά­νει καταργήσεις ή συγχωνεύσεις οργανισμών και ΝΠΔΔ που εποπτεύ­ονται από το κράτος, καταργήσεις ειδικών γραμματειών, επανακαθο­ρισμό των οργανογραμμάτων πε­ρίπου 1.200 διευθύνσεων και ανα­μόρφωση χιλιάδων τμημάτων όλων των υπουργείων.

Οι υπάλληλοι που υπηρετούν στους υπό κατάργηση ή συγχώνευ­ση φορείς είτε θα μετατεθούν υπο­χρεωτικά σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, είτε θα τεθούν υπό καθε­στώς «εργασιακής εφεδρείας» στην περίπτωση που έχουν συνάψει συμ­βάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, είτε θα ενταχθούν στα προ­γράμματα εθελουσίας εξόδου ή μει­ωμένης εργασίας με αντίστοιχη μείωση του μισθού τους, είτε θα τους χορηγηθούν άδειες άνευ αποδοχών για πέντε χρόνια.

Η αναμόρφωση του κράτους, όπως προκύπτει μάλιστα από σχε­τική μελέτη, θα ανατεθεί σε ιδιωτι­κές εταιρείες ειδικών εμπειρογνω­μόνων, προκειμένου να ολοκληρω­θεί άμεσα, μετά και τη διαπίστωση ότι τα στελέχη του Δημοσίου δεν διαθέτουν την αναγκαία τεχνογνω­σία. Όλοι οι υπουργοί, από την άλ­λη πλευρά, θα υποχρεωθούν, το αργότερο ώς το τέλος του έτους, να αποστείλουν στην αρμόδια Δι­υπουργική Γνωμοδοτική Επιτροπή, που συστήθηκε εκ νέου με την υπ' αριθμ. Υ169 απόφαση του πρωθυ­πουργού, κατάλογο με τους επο­πτευόμενους φορείς, τους οποίους προτείνουν να καταργηθούν ή να συγχωνευθούν
topontiki

Σχόλια